Milow zwanger van zichzelf.
Johannes Genard krijgt suikerziekte na deelname vriendin aan Bake Off.
School Is Cool voor het eerst samen gezien op café.
Trophy Wall – School Is Cool op nummer 1 in Kirgizië, de Kirgiezen krijgen er maar niet genoeg van.

Projectontwikkelaar bedreigt Trix met zéér negatieve recensies, ‘behalve voor hoempapamuziek’

Als muziekcentrum Trix zich blijft verzetten tegen een woontoren, zal projectontwikkelaar Luc Schellen zéér negatieve recensies gaan publiceren. ‘Tenzij het gaat om volkseigen hoempapa.’

Projectontwikkelaar Caravel Properties is het kotsbeu dat muziekcentrum Trix zich verzet tegen een woontoren in Borgerhout. “Het gaat om een prachtig ontwerp met 122 appartementen”, legt zaakvoerder Luc Schellen uit. “Het verwondert mij dat Trix in beroep gaat tegen onze bouwvergunning. Als ze hun verzet aanhouden, zal ik hen moeten bestrijden met zéér negatieve recensies op het internet. De zurigheid zal ervan spatten.”

Loeiharde ketelmuziek

Dat het appartementsgebouw op anderhalve meter van Trix’ podium verschijnt en de werking van het muziekcentrum derhalve in het gedrang brengt, klopt niet, volgens Schellen. “Als Trix muziek zou programmeren die voor iedereen aanvaardbaar is, is er geen probleem”, vindt Schellen. “De fout ligt bij henzelf, met al die moeilijke groepjes en loeiharde ketelmuziek. Waarom niet gewoon wat volkseigen hoempapa? Daar kan iedereen mee leven.”

Schellen benadrukt dat het muziekcentrum volstrekt overbodig is. “Wie zit er eigenlijk op die zaal te wachten?”, snuift hij. “In de omgeving is er al een zeer goed aanbod, met ijzersterke spelers als De Roma, het Sportpaleis en de Lotto Arena. Trix is het kneusje, maar beseft zelf niet dat het zowel geografisch als artistiek volkomen overbodig is.”

Dreigementen

De projectontwikkelaar raadt Trix aan enige zelfrelativering aan de dag te leggen. “Het muziekcentrum mag best wat minder noten op zijn zang hebben. Als je er nog maar binnenstapt voor een optreden, is je avond eigenlijk al mislukt. Ik zou de samenleving een plezier doen als ik die hele Trix plat gooi en er nóg een woontoren op plaats.”

Trix wenst niet te reageren op de dreigementen. “Een recensie is ook maar een mening”, is het enige wat de organisatie kwijt wil. “Net zoals een bouwvergunning ook maar een vodje papier is.”

Op 3 november treedt School is Cool op in Trix. Helaas is het concert reeds uitverkocht.